Reklama jako zachęta

2018-03-20
Reklama jako zachęta

Reklama najczęściej przedstawia produkt tak jak chciałby go zobaczyć potencjalny klient. Pokazuje szczęśliwą rodzinę, która pierze pranie w nowym proszku, albo dodaje do zupy „ziarenek smaku” i przez to tworzą szczęśliwą rodzinę, a w ich domu panuje szczęście i miła atmosfera. Żadna reklama nie pokazuje negatywnych emocji, które zostały spowodowane użytkowaniem produktu. Negatywne emocje i bolesne doznania pojawiają się w spocie wtedy gdy dana osoba nie używa reklamowanego produktu lub jej przekonania są inne niż promowane.

Takie zjawiska występują w znanych reklamach sieci komórkowej Play, kiedy to osoba odmiennego zdania zostaje „potraktowana” wpadającą przez ścianę kulą od dźwigu. Oczywiście reklamy sieci komórkowych są nacechowane dawką czarnego humoru i oglądając je większość osób wpada w nieopanowany śmiech. W taki sposób reklamują się takie sieci komórkowe jak wspomniany już Play, Heyah czy Plus. Czarny humor nie wszystkich śmieszy, ale te reklamy mają swoich gorących zwolenników.